Se duce, Doamne, timpul

Se duce, Doamne, timpul, se duce ca năuc

Şi zile trec cu dânsul, şi nopţile se duc,

Şi viaţa mea se duce cu timpul preagrăbit,

Şi nu ştiu când, Iisuse, ajuns-a la sfârşit.

.

Din când în când, socoată îmi fac şi-ncerc s-adun

Vreo câteva fărâme din timpul meu, să pun

Pe cerul veşniciei, cu străluciri de stea,

Să deie mărturie de biată viaţa mea.

.

Sunt străluciri măreţe pe Cerul Tău nestins:

Sunt sori de diamante şi stele s-au aprins

Acoperind înaltul cu scânteierea lor –

Să-Ţi ţeasă, din lumină, al inimilor dor.

.

Şi, aşternând înaltul tăriei de vecii,

Ţi-împărtăşesc Lumina iubiţii Tăi copii –

Tu Însuţi luminându-i cu dor dumnezeiesc,

Din zi în zi, mai tare cu drag Îţi strălucesc.

.

Ce minunat eşti, Doamne, slăvindu-Te-ntru ei!…

Cum aş fi vrut să ardă la fel şi anii mei,

Aşa încât, din viaţa ce-am dus în trup de lut,

În temniţa din pieptu-mi, să mi Te fi-ncăput.

.

La ceasul înserării, să fi aflat acum

Lumina Ta, în mine, gătită pentru drum,

Ca fulgerul să-mi poarte sărman smeritu-mi duh

Spre Tine, peste spaimele nopţii, din văzduh.

.

Şi să m-aşezi steluţă lângă atâţia sori

Ca pe un strop de rouă-n oceanul de comori,

Deşi nu sunt, Iisuse, lumină, cum am vrut –

Ci-ntunecată tină îmi e pământul mut.

.

Mi-e-atât de dor de Tine, cum nu pot să cuvânt…

Mă doare ca o rană pustiul meu pământ:

Că-nloc de-a fi-ntru sine-mi Lumina Ta acum,

Sărmană şi stingheră mă aflu azi pe drum.

.

Vreo câteva clipite s-or duce nevestit…

Adu-Ţi aminte, Doaamne, că tare Te-am iubit

Şi, când săracă traistă afla-vei viaţa mea,

În locul tuturora, primeşte-mi dagostea.

Dianora Ioana

Acest articol a fost publicat în Calea fericirii (Morala), Poezie religioasa, TEOLOGIE SISTEMATICA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Se duce, Doamne, timpul

  1. Biblia ma ajuta sa ajung acolo unde doresc.. În lipsa ei, nu am putea deosebi binele de rau. sava1916@gmail.com

Lasă un răspuns

