Suferinţa provocată tinerelor de neîntemeierea propriei familii (Aspecte dogmatice legate de Taina Cununiei)

Pentru ca Taina Cununiei să fie validă, pe lângă condiţiile impuse de dreptul bisericesc, există condiţii şi din punct de vedere dogmatic.

Întrucât adevăratul săvârşitor al Tainelor este Iisus Hristos, eficienţa acestora nu depinde de vrednicia morală a săvârşitorului (a preotului), însă intenţia şi credinţa săvârşitorului, care trebuie să se manifeste prin evlavie şi atenţie, sunt absolut necesare.

În acelaşi timp, i se cere şi primitorului credinţă şi o pregătire specială. (Prof. dr. George Remete, Dogamatica Ortodoxa) În ceea ce priveşte Taina Cununiei, este suficientă, pentru validitate, credinţa şi pregătirea doar a unuia dintre soţi, potrivit cuvântului Sfântului Apostol Pavel:

Bărbatul necredincios se sfinţeşte prin femeia credincioasă şi femeia necredincioasă se sfinţeşte prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voştri ar fi necuraţi, dar acum ei sunt sfinţi.

„Însuşirile căsătoriei sunt unitatea şi indisolubilitatea. Unitatea constă în monogamie, iar indisolubilitatea înseamnă indestructibilitatea căsătoriei pe toată viaţa.” Cu toate acestea, cei care au mai fost căsătoriţi şi au divorţat se pot căsători din nou, dar a doua căsătorie este o simplă ierurgie şi nu o Taină. (Prof. dr. George Remete, Dogamatica Ortodoxa)

Scopul principal al Tainei Cununiei este acela de a împărtăşi harisma trăirii în comuniune deplină. (Prof. dr. George Remete, Dogamatica Ortodoxa) Acest aspect foarte important este uitat de multe ori de către potenţialii sau actualii soţi. Ei văd în căsătorie doar un angajament public, solemn, de a trăi împreună, de a-şi fi fideli, de a se ajuta reciproc până la moarte, de a creşte copii şi, eventual, că vor fi pedepsiţi de Dumnezeu la Judecata de Apoi dacă nu fac aceste lucruri. Dar această gândire face abstracţie de prezenţa permanentă a lui Hristos în mijlocul lor. În realitate, orice păcat face ca relaţia cu Dumnezeu să slăbească acum şi aici, ca şi cea dintre soţi. Ori de câte ori nu este pusă în lucrare această harismă primită în cadrul Tainei Cununiei, soţii se depărtează de la scopul Tainei.

va urma

Siluan Popescu

Reproducerea chiar şi partială a textului  prezentului articol poate fi realizată doar cu acordul scris al autorului.

Citeste alte articole din aceasta serie:
Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Calea fericirii (Morala), Dreapta credinta (Dogmatica), Suferinţa provocată tinerelor de neintemeierea propriei familii, TEOLOGIE SISTEMATICA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Suferinţa provocată tinerelor de neîntemeierea propriei familii (Aspecte dogmatice legate de Taina Cununiei)

  1. Cristian zice:

    Doresc sa va multumesc pentru modul in care ne-ati dezvaluit sensul Cununiei, un sens pe care poate doar il banuiam…dar care astazi imi ofera o alta perspectiva asupra acestei Taine.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s