Uimire

Lumină lină, Slavă vie, Har și Cuvânt dumnezeiesc,
În mine, cum pot eu, în Taină primindu-Te, să Te slăvesc ?
Cum pot să Te încap în tină pe Tine, Cel neîncăput ?
Cum nu mă mistui în Lumina-Ți eu, grăuncior firav, de lut ?

***

Cum, Doamne, Te apropii, oare, atât de mult, că mă pătrunzi
Până-n străfundul firii mele și-n mine, Însuți Te ascunzi ?
Să-mi locuiești, Iisuse, oare, în inimă, cum îmi încapi ?
Cum sufletul uscat de moarte cu apa-Ți vie mi-l adapi ?

***

Cum din deșert mă faci grădină și flori de slavă-nmugurit
Din ram uscat, ivești la viață, rodindu-mă preafericit ?
In cântecul de închinare, cum, oare, mă preschimbi acum ?
Și, Dumnezeu în mine, Doamne, să fii – aievea poți, dar : cum ?

***

Eu nu sunt vrednică, Stăpâne, Iisuse-al meu, dar cum dorești
Ca-n mine, pogorât în tină, răbdând, să mă călătorești ?
Cum nu Te mânie, Preasfinte, noroiul ce-ai aflat aici
Și, din adâncul lui, spre Tine, cum mă înduri, să mă ridici ?

***

Cum ai uitat ce răni grozave eu Ți-am făcut în trupul sfânt
Și câte lacrimi și sudoare Ți-am stors și-ai plâns peste pământ ?
Cum mi-ai iertat întunecimea în care-adânc am adăstat
Și chinului ce Ți-am fost, Doamne,-mi întorci cuvânt de mângâiat?

***

Eu Te-am lovit, Tu-mi ești scăpare; Te-am răstignit – Tu mă învii
Și, din mormânt de trup zăbavnic, mă naști în Duh și poți să-mi fii
Și Cale, și Tovarăș tainic, și Drum, și Bun Însoțitor,
Și Început, și Capăt veșnic, și Țarină, și-n ea – Izvor.

***

Lumină lină, Slavă vie, Har și Cuvânt dumnezeiesc,
Ajuta-mă ca-n mine, rodnic primindu-Te, să Te slăvesc,
Să Te cuprind întreg în mine pe Tine, Cel neîncăput,
Să-Ți fie-oglindă de lumină smeritul meu grăunț de lut.

Acest articol a fost publicat în Poezie religioasa. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

