Drum străin

Rătăcind pe drum străin, multă vreme am umblat –
Pân’ ce ziua mea târzie către seară s-a plecat…
Îndurând, m-aștepți în pragul inimii, să Îți deschid –
Surpă, Doamne, azi, în mine, blestematul țăr’nii zid!

***

El mi-acopăr ochii minții, să nu văd lumina Ta
Și cu înșelare vine pașii a mi-i măsura,
Să mi-i spulbere în tină, pe al lumii drum străin
Și în inimă să-mi zvârle otrăvitul ei venin.

***

Eu mă uit în jur și caut urma Ta să o găsesc –
Nu e drumul meu acela-n care pași-Ți nu pășesc;
În târziul serii, gândul către Tine îmi întind,
Să-mi dai mâna ca lui Petru și de Tine să mă prind.

***

Valuri multe mă-mpresoară. Drum de apă tulbure
S-a făcut târziul vieți-mi, truda vrând să-mi spulbere;
Dar, în mine, de când ziua serii s-a îngenuncheat,
Zorii Învierii Tale inima  mi-au fulgerat.

***

Teamă-mi e de amăgire, dor îmi e de Tine mult;
În frunzișul vremii, vântul morții strecurat l-ascult…
Mă acoperă cu mila-Ți și, în ultimul meu ceas,
Drumul cel străin al lumii, mă dezlegă să îl las.

Acest articol a fost publicat în Poezie religioasa. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Drum străin

  1. steluta zice:

    … e adevarat … un drum strain de suflet este viata… si ea ne impune alte valori decat cele spirituale… si arunca sufletul la cos… pe lista de kestii neimportante…dar fara suflet nu se poate trai …nu poti fi om…nu poti avea obiectivismul obligatoriu fata de materialitatea vietii… e nevoie sa-l ai pe dzeu deasupra fragilitatii si desertaciunii si inconsecventei vietii moderne… ca si coloana vertebrala , ca si stalp de sustinere, caci valuril
    e vietii vin si trec dar Dzeu ramane ..

Lasă un răspuns

