Eu voiesc milă, iar nu jertfă

Eu voiesc milă, iar nu jertfă! Şi, de asemenea, voiesc

Să te înduri de tot acela ce plânge-n trupu-i pământesc…

Tu zici că a greşit nainte-Mi şi vrei dreptate să Îmi faci –

Dreptatea Mea însă-i iubirea şi mila faţă de săraci.

***

Nu trece cu vederea-n cale-ţi pe cel ce zace-n drum căzut!

Iubirea ta, o-aşteaptă-n pieptu-i chiar Domnul Slavei nevăzut

Şi, dacă te apleci spre dânsul şi rănile îi cercetezi,

Cu mult folos, în ceasu-acela, în via Domnului, lucrezi.

 ***

Şi, dacă îl ridici pe umăr şi rănile îi oblojeşti,

Slujindu-i fără de cârtire, tu Însuşi Domnului slujeşti.

Şi, dacă-l duci la tine-n casă şi-l pui la masă cu ai tăi,

Afla-vei ce nebănuite sunt ale Domnului Tău căi.

***

Fiindcă în săracu-acela, pe Domnul Slavei L-ai primit

Şi rănile-i legând cu milă, pe Domnul, chiar, L-ai oblojit.

De-aceea nu-ţi era cu caznă slujirea care o făceai,

Că-n braţul Tău, puterea-I sfântă, fără să ştii, o mânuiai

***

Şi, dacă n-ai aflat îndată anume Cui tu ai trudit,

În vremurile de restrişte, îţi va răspunde negreşit

Stăpânul: „M-ai luat pe umăr, M-ai îngrijit, M-ai ospătat,

De-aceea,-n ceasul ispitirii venind, te-am binecuvântat.

***

Eu te-am ferit de furi tot drumul, cu toate că tu n-ai ştiut

Şi-am mers, în pasul tău, cu tine… Şi când ai plâns, cât M-a durut!

Iar când cădeai, eram acolo, ca mâna să-ţi întind precum

Când ai aflat săracu-acela, nu l-ai lăsat căzut în drum.”

 ***

Şi vei primi cu-ndestulare cât nici nu te-ai fi aşteptat,

Că darnic este Împăratul să dea când are cui de dat –

El, Care milă vrea, nu jertfă, iubirea ta către săraci

Va ţese-o-n haina ta de nuntă şi ţi-o va da, să o îmbraci.

Acest articol a fost publicat în Poezie religioasa. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Eu voiesc milă, iar nu jertfă

  1. Stefan zice:

    Doamne Ajuta !

  2. Marta Simeon zice:

    F. FRUMOS …DOAMNE AJUTA-NE !

Lasă un răspuns

