Am lipsit

Am lipsit dragii mei pentru ca „vreme este sa taci si vreme sa graiesti”. Am lipsit pentru ca vreme este sa gandesti, vreme este sa traiesti, vreme este sa simti si vreme este sa cuvanti.

Imi aduc aminte ca la sfarsitul unui simpozion a luat cuvantul un om plin de emotie si a spus: „Astazi s-a vorbit mult aici. Au fost insa si oameni care au cuvantat.” Ma intreb si azi, cum m-am intrebat de mai multe ori, daca e bine ca am avut initiativa acestui site. Oare cat am vorbit si oare cat am cuvantat?! Oare cati s-au folosit si oare cati s-au smintit?! De multe ori dupa ce scriu am bucuria lucrului implinit si ii multumesc lui Dumnezeu, dar… timpul trece si cand revin asupra gandurilor asternute imi par tot mai pale, tot mai lipsite de substanta, imi par ca seamana tot mai tare cu vorbele risipite in vant.

„Mai bine sa iubim tacerea caci este lucru neprimejdios”, spune o alcatuire de la sfintele slujbe. Dar, pe de alta parte, daca noi vom tacea vor fi nevoite pietrele sa strige.

Eu o sa tac pentru ca simt ca este vremea sa tac, dar tu cel care citesti aceste randuri, daca ai ceva frumos sa ne spui sau daca ai sa ne spui un lucru simplu, dar intr-un mod surprinzator si placut, nu ezita sa o faci. Gandurile tale se vor regasi alaturi de ale acestor oameni minunati care au ales sa isi rupa din timpul lor pentru a face ca acest site sa existe. Din nefericire multi dintre noi am tacut, dar doamna Margareta Catrinu si sora Dianora Ioana ne-au umplu si ne umplu sufletele de bucurie atat de des si pentru aceasta le voi arata mereu recunostinta.

De multe ori, dupa predica, parintele Teofil Paraian obisnuia sa spuna: „Macar de v-as fi spus doar unul din cuvintele pe care le-am spus in seara aceasta si tot as fi fost bucuros ca v-am vorbit si tot as fi considerat ca a fost cu folos.”  Azi am citit un articol, Octombrie, despre care pot spune ca macar de ar ramane singurul articol de pe site si tot a meritat efortul ca acest site sa existe.

Va asteptam alaturi de noi!

Siluan Popescu

Despre CUVÂNT ORTODOX

Gânduri și cărți ortodoxe.
Acest articol a fost publicat în CUVÂNT ORTODOX. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

