Maica Domnului, ridică-mi

Maica Domnului, ridică-mi din adâncuri trupul greu,
Fă-mă zbor spre înălțime, dor aprins de Domnul meu,
Dă-mi râvnire să-mi duc crucea fără să mă uit ‘napoi,
Rădăcina ușurează-mi, aripa să n-o-ncovoi.

***
Sunt pământ și duh – ajută-mi, Maica Domnului, acum
Să găsesc drumul de mijloc pe împărătescul drum,
Să fiu țarină mănoasă și cuvântul semănat
Să-l întorc înspre Lumină, împlinit în rod bogat.
***
Nicio singură sămânță în zadar să nu fi fost,
Fă ca toate să-ncolțească în adevăratul rost:
Să nu fiu nici drum de piatră, nici pe lângă drum să fiu,
Să n-am sufletul la vremea secerișului – pustiu.
***
Îmi ajută, Preacurată, să fiu roditor pământ
Care, înmulțind talantul, să rodească-n Duhul Sfânt;
Țarina inimii mele curățește-o; ajutor
Dă-mi, să nu mă poticnească vrajba buruienilor.
***
Fă-mă rază de lumină, să nu mă îngrop în trup,
Vraja-nșelătoare-a tinei, cu grăbire să o rup;
Blând să mă aduc la Domnul, ca al zilei zor curat,
Trup și suflet să îmi fie cântec binecuvântat.
***
Izbăvește-mă de lume și de duhul ei nebun
Și-mi ajută ca puterea în Hristos să îmi adun,
Să n-am altă trebuință, altceva să nu-mi doresc,
Decât: casă rugăciunii Domnului să mă gătesc.
***
Și să zic și eu cu Pavel care nu trăia în el
Că Hristos trăiește-n mine și să pot și eu, la fel,
Spre a Domnului slăvire să-mi duc viața și să fiu
Dragoste nebiruită, din acest ceas prea târziu.
***
Mult am rătăcit pe cale… Maica Domnului, să-mi stai
Spre povățuire. Încă: și putere să îmi dai
Și gând bun, și împlinire gândului ce mi l-ai dat;
Grăunciorul meu de tină, du-l, Stăpână, la-mpărat.
***
Și m-așază la picioare-I, și m-ajută să-I sărut
Tălpile însângerate, rănile ce L-am durut
Când mă căuta cu lacrimi printre-ai Săi răstignitori,
Iar eu viețuiam păgână, mult rănindu-L deseori.
***
Maică Preacurată, du-mă și mă-nchină Domnului,
Roagă-L să imi dea iertare și, primindu-mă-ntre-ai Lui,
Să-mi ajute să Il bucur pe cât chin amar I-am fost
Și să împlinesc de-a pururi dăruitul drum cu rost.
***
Dă ulei candelei mele și fitil ne-mpuținat
Și-mi ajută cu iubire să ard Domnului curat;
Fă-mă flăcăruie, Doamnă, ca din rugul tău cândva
Și scânteie-mi dăruiește, în Lumină să pot sta.
***
Iar în ceasu-mi de pe urmă, ia-mi suflarea și o du
Domnului, să se închine – și iertare-I cere tu,
Că mult poate rugăciunea-ți… Mântuiește-mă cum știi,
Preacurată Maică Sfântă, binecuvântată fii!

Acest articol a fost publicat în Poezie religioasa. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Maica Domnului, ridică-mi

  1. lenalina zice:

    frumoasã, simplã, plinã de candoare si smerenie rugãciunea ta Dianora Ioana! Mãicuta Domnului sã-ti audã ruga si Domnul sã te binecuvânteze!

    • Sărut mânuţele pentru apreciere, pentru gândul bun şi pentru rugăciunea iubirii tale către Maica Domnului pentru mine. Să-ţi întoarcă Măicuţa Domnului dragostea şi să-nmulţească răsplătirile ei către tine, surioara mea!

  2. lenalina zice:

    Reblogged this on lenalina and commented:
    Add your thoughts here… (optional)

  3. Mariana Berinde zice:

    Mulumesc mult Dianora Ioana pentru rugaciunea ta ,parca ai scris-o pentru mine. Maica Domnului sa ne aibe in grija si paza EI. Cu prietenie Mariana Berinde.

    • Sărut mâna, doamnă, pentru gândul bun pe care mereu îl aveţi pentru mine şi pentru rugăciunea în care mă cuprindeţi; pentru inima delicată şi sufletul cald în care îmi faceţi loc şi unde mă simt atât de „acasa”, pentru tot ce faceţi pentru artă şi pentru Dumnezeu, după darul pe care îl aveţi de la El – sărut mâna, doamnă! E o bucurie pentru mine că v-am întâlnit, un dar al bunului Dumnezeu şi al Preamilostivei Sale Maici, care au socotit să îmi mângâie inima cu atingerea unor oameni nepreţuiţi, aşa cum îmi sunteţi şi dumneavoastră. Dacă strigătul rugăciiunii mele nu e numai al meu, ci şi al dumneavoastră, atunci, iată, ne aflăm împreună ca să cerem ceva de la Maica lui Dumnezeu şi ea nu ne va lăsa fără răspuns. Şi, dacă ne-am adunat aici câţiva în numele Fiului ei, e şi El în mijlocul nostru, primind rugăciunile Maicii Sale pentru noi.

Lasă un răspuns

