Doamne-al meu, rămâi cu mine

Ivan Aivazovsky. Storm.

Doamne-al meu, rămâi cu mine în primejdii și-n necaz;

Sufletul îmi înviază și îl ține-n Tine treaz;

Tu-mi ești drumul și, în capăt, ești limanul ce-mi doresc:

Asuprit de multe patimi, să Te-ating, mă opintesc.

 ***

Doamne, vechea-mi răutate ce-a strâns neguri de păcat

Pașii mei, și-așa nesiguri, tot mereu i-a-mpiedicat;

Mult mi-e inima rănită de durerea ce-am avut

Când, pribeagă și străină, fără Tine-am petrecut.

 ***

Nu știam ce e cu mine, ce-mi doresc, ce căutam,

De ce, adunând cu trudă, eu de-ndată risipeam

Și a lumii bucurie pentru ce mă întrista

Când cu laude deșarte inima îmi amăgea;

***

De ce singură-ntre oameni, stam năuc, îndurerat…

Eu, în toate, totdeauna, neștiind, Te-am căutat:

Tu ești sensul vieții mele și abia când Te-am găsit

Am aflat că numai Ție viața Ți-aș fi dăruit.

***

N-am știut: erai cu mine ori de câte ori cădeam,

Fără umărul Tău, crucea să îmi duc, eu nu puteam,

De-ntuneric, niciodată nu m-aș mai fi izbăvit

Dacă-n inima mea plânsă, Însuți n-ai fi locuit.

***

Iartă-mă acum, Iisuse, că în noapte Te-am strigat

Doar când negura haină toată m-a întunecat;

Azi, primește-mi mulțumirea pe cât pot să o încap –

Căutându-Te în mine, ca-ntr-un tainic puț, eu sap.

Acest articol a fost publicat în Poezie religioasa. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Doamne-al meu, rămâi cu mine

  1. Mariana Berinde zice:

    Azi dimineata am deschis leptopul si primul lucru am citit poezia publicata de doamna Dianora Ioana.Mi-am spus rugaciunea de dimineata. Va imbratisez doamna Dianora Ioana. Mariana Berinde.

Lasă un răspuns

