De ce, copiii Mei, vă asupriţi?

crucifixion

De ce, copiii Mei, vă asupriţi

Şi n-aveţi între voi îngăduinţă?

De ce daţi strâmbătăţii biruinţă?

De ce voi bir vrăjmaşului plătiţi?

***

De ce vă duşmăniţi, copiii Mei?

Ce-aveţi mai mult voi unul decât altul –

Că-mbrăţişându-se pământul cu înaltul,

În fiecare, chipu-Mi e temei.

***

Şi-acelaşi Duh suflându-vi-se-n faţă,

Din lutul orb, la fel v-aţi desfăcut

Întru Adam, când mâna-Mi l-a făcut

Şi de la Mine Însumi, i-am dat viaţă.

***

Şi aţi căzut întru Adam la fel

Când ucigaşul i-a-ncercat credinţa –

Aceeaşi vă e, oameni, neputinţa:

Nu eşti mai vrednic tu decât e el!

***

Iar Eu, copiii Mei, deopotrivă

Iubindu-vă, la fel M-am răstignit

Şi pentru drepţi, şi pentru cei ce n-au primit

Iubirea Mea şi-Mi stau tot împotrivă.

***

La fel v-am slobozit din închisoare

Când sângele pe Cruce Mi-am vărsat

Şi Duhul Meu când Tatălui L-am dat,

S-aprindeţi al iubirii-n inimi soare.

***

Şi, dacă Eu povara Crucii-Mi duc

Şi nu cobor din cuie de pe ea,

Deschideţi-mi, că toată dragostea

Smerită jertfă vin să v-o aduc.

Acest articol a fost publicat în Poezie religioasa. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la De ce, copiii Mei, vă asupriţi?

Lasă un răspuns

