Mihai Sandu: Cade noaptea peste sat

Spring2
***

Ce-i cu tine, acum, iară,

Stai ascunsă, Primăvară!

Ce-i cu tine, iar, acum,

Stai ascuns, nu ieși în drum!

Soare! Soare! Ieși! Îți spun!

***

Fetele-ți strigă-n fereștri!

Primăvară! Unde ești!

Un copil, strigă spre cer!

Soare! Soare! Ieși! îți cer!

Nu mai sta, ascuns, stingher!

***

Plec pe drum să te-ntâlnesc!

Poate, poate, te zăresc!

Primăvară! Dintr-o stea,

Mă privește MAMA mea!

Du-te-ntâi, te rog, la Ea!

***

Ea mi-e stea și ea mi-e floare!

Ea mi-e zi de sărbătoare!

Flori îi pun azi pe mormânt!

Lacrimi cad pe chipu-i sfânt!

Mamă!, Lângă tine sunt!

***

Primăvară! Să nu plângi!

Fii-ți, Mamă, să ții-i strângi!

Și când noaptea vine-n sat,

Dor de tine, neîncetat,

Mamă, iar la tine am plecat!

***

Stele urc și cad, și pier!

Mamă! Primăverii-i cer,

Glas să-nalțe pân-la cer!

Flori să nu mai piară-n ger!

Mama mea, al meu Înger!

***
Prin fereastră, s-a-noptat!

Nici o clipă n-am uitat!

Mă așteaptă ne-ncetat

Mama! La ea am plecat!

Noaptea cade peste sat!

***

Primăvară! Mâine-n zori

Înainte-mi să te scoli!

Tu, cu Soarele și Luna

Să-ntregiți în trei cununa!

Mamă dragă! Sărut mâna!

***

Flori și Soare-or să răsară!

Fluturi vor ieși și zboară!

Stelele din cer coboară!

Dorul curge pe-o vioară!

Pentru tine, PRIMĂVARĂ!

***

Adu-mi-o la noapte-n vis!

Primăvară-n paradis!

Foc de dor mereu aprins!

Aruncându-se-n abis!

Ea e spațiul necuprins!

***

Ea e doru-ntors din gând!

Ea e mugurul plăpând!

Ea e lacrima-mi căzând!

Ea e pasărea  cântând!

Ea e-mi glasul tremurând!

***

Ea e MAMA mea! FIIND!

Despre CUVÂNT ORTODOX

Gânduri și cărți ortodoxe.
Acest articol a fost publicat în Cultura. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

