Rugăciunea fiului risipitor

prodigal-son-jean-louis-forain2

Dianora Ioana

Dă-mi lacrima de pocăință, Doamne, să-mi plâng trecutul întinat,

Să curgă-n râuri peste vina cu care m-am împovărat,

Să-mi spele negura greșelii, să îmi zdrobească inima,

Să-mi sfâșie adânc rărunchii îndurerată plângerea.

***

Că nu-i în lume loc sub soare să nu-mi arate c-am greșit,

Să nu mă ardă cu mustrarea înfiptă-n mine ascuțit,

Ci toate îmi arată vina, certându-mi cugetul păgân

Cu care-am răstignit pe Domnul, necunoscându-L de Stăpân.

***

Trăim greșit, crezând că suntem îndreptățiți, curați și vii…

Bieți înșelați, murim cu duhul, ne înnoptăm tot mai pustii;

Ne facem chipuri fără nume, căzând din locul ce ne-ai dat

Să fim asemenea cu Tine în casa rugii bucurat.

***

Întoarce-ne din rătăcire, să Te urmăm în Adevăr;

Tu Însuți biruie gheena ce-am adunat de-a-fir-a-păr

În ochi smintit de întuneric… dă-ne lumina sfânta-a Ta,

Ca-n ea, să Te urmăm, Părinte, treziți din somn de moarte grea.

***

Doar Tu știi toate și ești totul în fiecare dintre noi…

Rămâi, să nu ne trecem, Doamne, înstrăinați, flămânzi și goi

Și umple-ne acum cu totul, spre slava Ta, cu darul Tău

De a-Ți sluji cu râvnă-aprisă, întorși din negura de hău.

***

Îmi iartă, Bun, căderea, încă, de a-Ți fi fost fiu risipitor

Și-adună-mi Tu mărgăritarul spart sub călcâiul porcilor ;

Comoara ce mi-ai dat, așază-mi din nou în inima-mi din piept

Și-ajută-mă să merg de astăzi pe drumul cel îngust și drept.

***

Îti mulțumesc pentru vițelul cel îngrăsat, ce ai tăiat,

Pentru mulțimea milei Tale, cu care toate mi-ai iertat

Și doar atât Îți cer azi, Doamne, să îmi ajuți să Îți slujesc

Și, cu puterile ce-mi dărui, iubindu-Te, să Te slăvesc.

Acest articol a fost publicat în Poezie religioasa. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

